Kodus õppimine on lihtsam, kui järgid neid soovitusi!

Tugikeskus soovitab ajal, mil  õpe toimub tavapärasest erineval moel, jälgida neis tähtsaid soovitusi! 


Distantsõppel õppimine on lihtsam, kui järgid neid soovitusi:

  1. Ava koolipäeva hommikul kooli e-postkast ja logi sisse siseveebi.
  2. Vaata oma tunniplaani, lähtu tegevustes sellest.
  3. Täida õpetajate poolt antud ülesanded õigeaegselt, et tööd ei kuhjuks.
  4. Kui vajad abi juhenditest arusaamisel või ülesande täitmisel, võta vastava õpetajaga ühendust. Kui õpetaja ei vasta nii ruttu kui soovid, võta ühendust sotsiaalpedagoogiga.
  5. Kui sa ei tea täpselt, missugused arvestuslikud või iseseisvad tööd on sul sooritamata/võlgnevuses, pöördu oma korpuse sotsiaalpedagoogi poole. Sotsiaalpedagoog aitab sind õppevõlgade likvideerimise planeerimise juures, samuti juhendab vajadusel e-kirja, telefoni või FB teel, kuidas vastavat tööd sooritada.
  6. Kui avastad, et sa ei saa siseveebi sest siseveebi parool ei tööta ning sul ei ole id-kaardi koode/smart-id kasutajat, siis võta ühendust enda kursusejuhataja või sotsiaalpedagoogiga. Kui sul olemas smart-id või toimiva paroolidega ID-kaart, siis kasuta seda juhendit: https://sites.google.com/khk.ee/it-talitluse-wiki/õpilane/parooli-vahetamise-juhend
  7. Kui sinul ei ole kodus arvutit või netiühendust, anna sellest ruttu teada oma kursusejuhatajale või sotsiaalpedagoogile. Proovime leida lahendused.

Soovitame õppimist planeerida lühikeste ajaühikute kaupa – näiteks täna ennelõunal teen ära selle ülesande ja päeva teises osas järgmise ülesande. Kindlasti tee õppimise jooksul pause – paus ei tohiks kesta üle 15 min. Ära süüdista ennast, kui eesmärgid, mida püstitasid, kohe ei õnnestu. Anna endale aega uue olukorraga harjumiseks ja ole kannatlik.. Loe siit veel juurde: https://peaasi.ee/opime-oppima/

On hästi tähtis, et sul oleks kindel päevaplaan, mida jälgid. Häid mõtteid ja soovitusi saad lugeda juurde siit: https://peaasi.ee/aeg-paev-igapaevased-kohustused/

 

Üldised soovitused, kuidas säilitada head enesetunnet ja vähendada ülemäärast ärevust

  1. Piira uudiste jälgimist mõne korrani päevas, kuna negatiivse info pidev nägemine ja kuulmine võib ärevuse taset tõsta.
  2. Võta igapäevaselt ühendust oma sõprade ja perekonnaga. Arvesta, et ka nemad võivad tunda üksindust ja neil on hea meel, kui keegi seda leevendab. Jaga teistega oma muremõtteid, et neilt emotsionaalset toetust saada ja vastu pakkuda.
  3. Ära mine külla oma vanemaealistele sugulastele – suhelge telefoni teel.
  4. Hoolitse oma keha eest – tee igapäevaselt trenni kodus (näiteks youtube’i videode või livestream treeningute järgi) või õues värske õhu käes; toitu regulaarselt ja võimalikult tervislikult.
  5. Hoolitse oma unehügieeni eest.  Jälgi, et läheksd magama hiljemalt kell 24 ja proovi ärgata hommikul 9-10 vahel, palu abi sõpradelt ja pereliikmetelt, et nad aitaksid sinu unerütmi hoidmisele kaasa.
  6. Käi iga päev vähemalt tund aega värskes õhus. Mine jalutama või jooksma. Ära kutsu endaga kaasa suurt kampa sõprasid.
  7. Tee tööst ja õppimisest pause mediteerimise või venitusharjutuste abil
  8. Väldi alkoholi ja uimastite tarbimist.
  9. Tee igapäevaselt midagi uut ja sulle meeldivat, mida antud olukord võimaldab ja mis pakuks vaheldust, näiteks mängi lauamänge, harjuta muusikainstrumenti, joonista, loe raamatut, vaata filme, kokka uute retseptide järgi.
  10. Teadvusta, et praeguses olukorras on ärevuse ja üksinduse tundmine tavapärane ning väga levinud. Kui oled harjunud kasutama kindlaid võtteid ärevuse maandamiseks, siis jää neile truuks ja kasuta vastavalt vajadusele.
  11. Uuri kodulehte www.vaikuseminutid.ee  ja tee paar korda päevas seal pakutud harjutusi – näiteks 3 minuti hingamisruum, mis aitab sul korraks rahuneda ja tuua tähelepanu on keha ja hingamise juurde. Mõtle vähemalt 2-3 korda päevas oma hingamise peale – kuula kuidas sinu sisse- ja väljahingamine kulgevad ja proovi teha võimalikult sügavaid väljahingamisi.
  12. Üldised Terviseameti poolt antud soovitused on siin: https://www.terviseamet.ee/sites/default/files/Nakkushaigused/Soovitused/COVID-19/soovitused_koduses_isolatsioonis_voi_karantiinis_olevale_inimesele.pdf

 

Üldised soovitused hügieeni ja puhtuse tagamiseks:

  1. Pese käsi sageli. Alati kui koju/siseruumi jõuad, pese koheselt sooja vee ja seebiga käed. Kuivata käed korralikult.
  2. Vaheta kodus sageli käterätikuid, pese neid tihti ja vähemalt  60 kraadise veega
  3. Puhasta puhastusvahendi või tavalise seebiveega sageli katsutavaid pindasid (nt lülitid, ukselingid, tasapinnad köögis ja vannitoas, wc- poti nupp)
  4. Puhasta mitu korda päevas oma telefoni. Kui sul on, siis kasta selleks mõnd desinfitseerivat ainet
  5. Kui nuuskad, köhid, aevastad – pese koheselt käed. Kui vähegi võimalik, nuuska pabertaskurätti ainult üks kord ja viska see peale nuuskamist kohe prügikasti. Kui jätad selle kuskile vedelema, võib see olla ohtlik
  6. Kui lähed poodi, kasuta võimalusel ühekordseid kummikindaid, mille peale poest lahkumist kohe ära viskad
  7. Kõik poest ostetud puu- ja juurviljad peab eriti korralikult sooja veega ära pesema. Kui võimalik, koori need enne ära.

 

 



Märkad veebilehel vigu?