fbpx

Euroopa Sotsiaalfondi (ESF) projektid

ESF


PRÕM tegevuste elluviimine

Projekti number: VP-15-0139

Algus- ja lõpptähtaeg: 01.10.2015 – 30.06.2022

Lühikirjeldus:

Lepingu ese on PRÕM alategevuse nr 8.6 „Täiendavate töökohapõhise õppe õppekohtade loomine“ (edaspidi Tegevus) elluviimine.
PRÕM – Praktikasüsteemi arendamine kutse- ja kõrghariduses sh õpetaja koolituse koolituspraktika” ja “Kutsehariduse maine tõstmine, õpipoisiõppe laiendamine” elluviimiseks“
Pooled (Tartu KHK ja SA Innove) lähtuvad PRÕM tegevuste elluviimisel ja lepingujärgsetes tegevustes haridus- ja teadusministri poolt 05.09.2015 käskkirjast nr 316 (edaspidi PRÕM käskkiri), selle lisast (PRÕM) ja kõigist lepingu kehtivuse ajal tehtud nimetatud käskkirja muudatustest. Lisaks lähtuvad pooled PRÕM tegevuste elluviimisel perioodi 2014-2020 struktuuritoetuse seaduses ja selle rakendusaktides ning juhendis „Juhend projektide ettevalmistamiseks ja rakendamiseks toetuse taotlejale ja saajale“[1] sätestatust.

Projekti eesmärk:

Töömaailma ja kutseõppe tihedam seostamine. PRÕM tegevusi viiakse ellu lähtuvalt “Ühtekuuluvusfondide rakenduskava 2014-2020” prioriteetse suuna nr 1 “Ühiskonna vajadustele vastav haridus ja hea ettevalmistus osalemaks tööturu” EL vahendite kasutamise eesmärgist nr 5 “Õpe- kutse ja kürghariduses on suuremas vastavuses tööturu vajadustega ning toetab ettevõtlikkust.

Tegevused:

PRÕM alategevuse nr 8.6 „Täiendavate töökohapõhise õppe õppekohtade loomine“ elluviimine.

Tulemused:

Loodud on uued töökohapõhise õppe õppekohad.

Maksumus: 450 000 EUR

Omaosalus: 0 EUR

Toetus: 450 000 EUR

Kellele taotlus esitatakse: SA Innove
Projektijuht/kontaktisik: Tartu KHK töökohapõhise õppe koordinaator Sigrid Ester Tani (tel 736 1877, e-post: sigrid.tani@khk.ee)


 Ettevõtlik praktika Tartu KHK-s

Projekti number: VP-18-0186

Algus- ja lõpptähtaeg: 01.02.2019 – 17.02.2021

Lühikirjeldus:

Tartu KHK viib ellu jätkuprojekti praktikasüsteemi arendamisel, mille eesmärgiks on tõhustada koostööd ettevõtete ja kooli vahel ning piloteerida uut ettevõtlikkust soodustavat praktikavormi. Projekti raames viime läbi koolitused kooli- ja ettevõtete poolsetele praktikajuhendajatele, meie õpetajad stazeerivad enda meisterlikkuse täiendamise eesmärgil ettevõtetes, kaasame tunnustatud praktikuid õppetöö läbiviimisesse ning piloteerime uut praktikavormi IKT osakonnas.

Projekti eesmärk:

Kool ja praktikaettevõtted toimivad koostöös praktikantide juhendamisel ning õppetöö läbiviimisel saavutamaks õppekavas ettenähtud õpiväljundeid.

Tegevused:

Projekti raames viime läbi koolitused kooli- ja ettevõtete poolsetele praktikajuhendajatele, meie õpetajad stazeerivad enda meisterlikkuse täiendamise eesmärgil ettevõtetes, kaasame tunnustatud praktikuid õppetöö läbiviimisesse ning piloteerime uut praktikavormi IKT osakonnas.

Tulemused:

-Pädevad ja koostööd tegevad praktikajuhendajad;
-Tõhus koostöö õppijate, kooli ja ettevõtete vahel töökohapõhises õppes;
-Kaasaegsete erialaste oskuste ja teadmistega kutseõpetajad;
-Huvitavad ja töömaailmaga seostatud tunnid ja praktikumid;
-TOY metoodikal praktika sooritamise võimalus IKT erialade

Maksumus: 19 251,50 EUR

Omaosalus: 0 EUR

Toetus: 19 251,50 EUR

Kellele taotlus esitatakse: SA Innove
Projektijuht/kontaktisik: Tartu KHK töökohapõhise õppe koordinaator Sigrid Ester Tani (tel 736 1877, e-post: sigrid.tani@khk.ee)


Keeleõppetegevused edukamaks toimetulekuks tööturul IV

Projekti number: VP-19-0060

Algus- ja lõpptähtaeg: 19.08.2019-30.08.2021

Lühikirjeldus:

Täiendav eesti keele õpe on mõeldud eelkõige esmakursuslastele, kellel on puudulik eesti keele oskus. Koolituse käigus toetatakse osalejate keeleoskuse arengut (suulise keele ja väljendusoskuse arendamine; sõnavaralise pädevuse arendamine).

Soome erialakeele praktiline õpe on suunatud teeninduserialade õppijatele. Õpe toimub keelelaagrina keelekeskkonnas, kus keskendutakse rääkimis- ja kuulamisoskuse arendamisele.

Projekti eesmärk:

Täiendava eesti keele õppe korraldamise eesmärk on aidata eesti keelest erineva emakeelega õppuritel toime tulla nii igapäevastes kui ka tööalastes situatsioonides, aga ka orienteeruda Eesti kultuuriruumis, aidata kursuslastel praktiseerida eesti keeles kõnelemist, toime tulla eestikeelses koolis.

Alategevuse „Soome erialakeele praktiline õpe“ eesmärgiks on mitteformaalne keeleõpe rõhuga erialasele keelele ja praktikale keelekeskkonnas. Erialakeelelaagri eesmärgiks on keeleoskuse edendamine soome ja eesti turismi ja majutusõpilaste praktilises koostöös.

Tegevused:

Alategevuse „Täiendav eesti keele õpe“ õpe toimub kombineeritud õppena 2019/20 ja 2020/21 õppeaastal. Täiendava eesti keele õppe raames väljatöötatud kava hõlmab intensiivset eesti keele õpet aktiivõppe meetoditega, eesti kultuuri tutvustavad programmid muuseumitundidena ERM-is ja õppereis Tallinnasse.

Alategevuse „Soome erialakeele praktiline õpe“ erialakeelelaager toimub 2019/20 ja 2020/21 õppeaastal Helsingis 5 päeva jooksul, lisaks ettevalmistav keelekursus keelelaagrile eelneval kolmel nädalal ja järgnev kursus keelelaagrile kahel järgneval nädalal, iseseisev töö e-õppena, ühisseminar.

Tulemused:

Alategevuse „Täiendav eesti keele õpe“ tulemusena areneb õppija eesti keele kuulamis- ja rääkimisoskus, täieneb sõnavara, mis aitab eesti keelest erineva emakeelega õppuritel toime tulla nii igapäevastes kui ka tööalastes situatsioonides ja orienteeruda Eesti kultuuriruumis.

Alategevuse „Soome erialakeele praktiline õpe“ tulemusena areneb õppija erialase soome keele kuulamis- ja rääkimisoskus, täieneb erialane sõnavara, suureneb võõrkeeles suhtlemise julgus ja koondatakse laagris koostatud materjalid ühtseks kogumiks, mida on võimalik kasutada edaspidi nii keele kui ka erialatundides õppematerjalina.

Kellele taotlus esitatakse: SA Innove
Projektijuht/kontaktisik: Tartu KHK õpetaja Sille Lillestik (tel: 5554 4479, e-post: sille.lillestik@khk.ee)


Digiõppematerjal kondiitritele (DiKo)

Projekti number: VP-19-0133

Algus- ja lõpptähtaeg: 01.05.2020-30.04.2022

Lühikirjeldus:

Projekti raames koostatakse “Kondiitritehnoloogia/ kondiitritoodete tehnoloogia” digiõpik, mis tehakse kättesaadavaks kõigile Eesti kutsekoolidele E-koolikoti kaudu. Digiõpikuga arendatakse kondiitritehnoloogia õpet nii Tartu KHK-s luues kaasaegsed õppevõimalused toiduainete tehnoloogia valdkonna õppijatele.

Projekti eesmärk:

Projekti eesmärk on laia kasutust leidva kodiitritehnoloogialase digiõpiku koostamine ning seeläbi pagarkondiitri erialade õpetamise kaasajastamine.

Tegevused:

Projekti käigus luuakse digiõpik, mille kaudu edaspidi mitmekesistatakse kondiitritoodete tunde.
(Tegevused : digitaalse õppevara sisuloomine, vajalike tehniliste vahendite soetamine, videote tootmine digitaalse õppevara sisuloome tarbeks, fotode tellimine digitaalse õppevara sisuloome tarbeks, keeletoimetamine).

Tulemused:

Projekti oodatavad tulemused on järgnevad:
1.Valminud on kaasaegne kondiitritehnoloogia digiõppematerjal.
2.Digiõppematerjal on kättesaadav e-koolikotis üle-eestiliseks kasutamiseks.
3.Mõju õppetegevusele on järgmine:
a.digiõppematerjali annab võimaluse mitmekesistada õppetööd;
b.digiõppematerjal aitab õpetajal kui ka õpilasel rakendada individuaalseid õpiteid nii koka kui ka kondiitri tasemeõppes.
4.Digiõppematerjal toetab Eesti elukestva õppe strateegia 2020 eesmärkide elluviimist muutuva õpikäsituse rakendamisel, õpilaste digipädevuse arendamisel, õpetajate erialaste digioskuste arendamisel kui ka õppe kujundamisel töömaailma vajadustele vastavaks.

Maksumus: 26 036,88 EUR

Omaosalus: 3905,83 EUR

Toetus: 22 131,05 EUR

Kellele taotlus esitatakse: Riigi Tugiteenuste Keskus
Projektijuht/kontaktisik: Tartu KHK toiduainete tehnoloogia osakonna juhataja Merle Truupõld (e-post: merle.truupold@khk.ee)


 

Õppija arengut toetava mentorluse arendamine Tartu KHK-s

Projekti number: VP-20-0009

Algus- ja lõpptähtaeg: 01.08.2020-30.09.2021

Lühikirjeldus:

Projekti eesmärgiks on arendada Tartu KHK-s välja õpetajate mentorsüsteem ning tugivõrgustik, millega toetatakse õpetaja rolli muutumist uueneva õpikäsituse rakendamiseks koolis. Õpetaja roll mentorina on olla õppija isikliku arengu ning õpitee kujundamise toetaja

Projekti eesmärk:

Projekti eesmärk on välja töötada Tartu Kutsehariduskeskuse mentorsüsteem ja valmistada ette koolitatud mentorid õppijate toetamiseks õpingute ajal.

Tegevused:

Projekti raames koolitatud mentorid oskavad välja selgitada õppijate individuaalseid arenguvajadusi ning toetada õppijate eelnevaid teadmisi ja oskusi ning tulevikueesmärke arvestavat individuaalse õpitee planeerimist. Mentoritel on teadmised nõustamisest ja õppijate võimestamise võimalustest. Välja on töötatud protsessid ja sisu mentorsüsteemi rakendamiseks, arvestades õppijate erinevate võimalustega.  Välja on töötatud tööplaanid ja abimaterjalid mentoritele, mis on kättesaadavad Moodle keskkonnas, moodustunud on mentorite kogukond

Tulemused:

Projekti tulemusena on  koolis olemas mentoriteks personal, kes on saanud väljaõppe, töötamaks mentorina õppijatele ning olemas on mentorsüsteemi kui protsessi terviklahendus koos vajaliku metoodilise materjaliga selle rakendamiseks.

Maksumus: 8077 EUR

Omaosalus: 0 EUR

Toetus: 8077 EUR

Kellele taotlus esitatakse: Riigi Tugiteenuste Keskus
Projektijuht/kontaktisik: Tartu KHK direktori asetäitja õppealal Liivi Raudsepp (e-post: liivi.raudsepp@khk.ee)


 

Märkad veebilehel vigu?